Dah penat berusaha kurus sebab tak pernah menjadi

Nama aku Idham. Aku muda lagi. Orang cakap kalau muda ni senang nak kurus, tapi entah lah….

Antara usaha aku makan sikit. Tapau makanan daripada rumah dengan nasi yang sikit. Yang paling banyak di tupperware aku hanyalah salad.

Terliur rasa bila tengok kawan tempat kerja tapau nasi beriyani la, nasi ayam lah. Sebabkan usaha kurus aku ni, aku kerap mengelak daripada pergi ke majlis perkahwinan kawan-kawan aku. Aku tak kuat.

Hari-hari aku akan berjogging. Aku kene pastikan hujung tahun ni aku mesti nampak lebih slim. Dengan bajet yang agak ketat, dan aku masih lagi tinggal bersama ibu aku, jadi aku tak berani nak beli produk kurus yang bukan-bukan.

Sehinggalah aku terjumpa dengan seorang Coach ni, Coach Shah AK namanya. Tersentak bila aku tengok dia cakap, ramai orang yang nak kurus ni makan terlalu sikit, sampai lagi susah dia nak nampak kurus.

Aku terus hubungi Coach Shah. Aku nak kepastian. Aku penat usaha kurus sebegini. Hari-hari aku makan makanan yang sama. Aku kini jadi musuh makanan.

Coach Shah terangkan satu persatu tentang pemakana yang betul untuk berjaya turunkan berat badan. Aku akur, aku tak pernah belajar ilmu ni. Dan aku tak perasan kalau ada orang lain yang mengajar cara seperti Coach Shah. Kalau ada pun, dia suruhnya beli produk. Aku tak nak.

Akhirnya dengan MEAL PLAN dan senaman yang ringkas, aku berjaya turunkan 3kg dalam masa 7 hari. Aku tak pernah alami situasi ni. 

Yang paling best, aku boleh ikut kawan di tempat kerja aku beli nasi beriyani dan makan bersama mereka. Indahnya hidup, lama tak dapat rasakan nikmat sebegini.

Terinspirasi dengan kisah Tuan Idham?


Hubungi kami melalui butang di bawah untuk dapatkan konsultasi